چگونه می‌توان ایده های تجاری که ارزش پیگیری دارند را پیدا کرد

  1. خانه
  2. کارآفرینی
  3. جزئیات مقاله
چگونه می‌توان ایده های تجاری که ارزش پیگیری دارند را پیدا کرد

هیچ چیزی سریع‌تر از نوآوری شرکتی را پیش نمی‌برد و هیچ چیزی سریع‌تر از نگرش «این کاری است که همیشه انجام داده‌ایم» جلوی پیشرفت آن را نمی‌گیرد.

استارتاپ خبری Axios مثالی عالی از شکستن موانع و تفکر یک شرکت در خارج از چارچوب است.

این شركت شرط‌بندی بزرگی را انجام داد كه در آن شرکت‌های دیگر برای یادگیری نوشتن مقاله‌ها مانند خبرنگاران Axios، پول پرداخت می‌کنند.

بستر جدید ارتباطات، Axios HQ، در ماه فوریه راه‌اندازی شد و شرکت‌ها را قادر می‌سازد تا خبرنامه‌های داخلی را به سبک Axios ارسال کنند.

هزینه‌اش؟ سالانه حداقل ۱۰ هزار دلار.

باید دید آیا مدیران اجرایی مایل به سرمایه‌گذاری این مقدار پول هستند یا خیر، اما این یک پیشنهاد بسیار جالب است.

برای بررسی، تایید و توسعه ایده‌ های تجاری نوآورانه مشابه، سازمان‌ها چه کاری باید انجام دهند؟

پاسخ به این سوال ساده نیست و از یک شرکت به شرکت دیگر متفاوت است.

تلاش‌های نوآورانه تملق زیادی را به دست می‌آورند، اما تکمیل فرآیندی برای انتخاب و اجرای ایده‌های برتر بسیار دشوارتر است.

هیچ چوب جادویی برای نوآوری وجود ندارد

به همان روشی که تصمیمات مبتنی بر داده بسیاری از جنبه‌های یک سازمان را اداره می‌کنند، رهبران باید از داده‌ها برای ایجاد روشی برای بررسی ایده‌ های تجاری نوآورانه استفاده کنند.

این امر نظم را اعمال کرده و باعث هماهنگی همه کارکنان می‌شود.

بدون یک فرآیند ارزیابی، برنامه‌های نوآوری کوتاه‌بینانه شده و ممکن است با اهداف سازمانی طولانی مدت در یک راستا نباشند.

داشتن یک فرآیند سازمان‌یافته، احساسات را نیز از تصمیم‌گیری دور کرده تا تمرکز پروژه و مقدار دلار هزینه شده تا حد امکان طبق داده‌ها باشد.

برای موفقیت نوآوری، رهبران نیز باید با عوامل مهم هماهنگ باشند.

این یک موضوع مهم است که می‌تواند با تغییر و تکامل کسب‌وکار در کل سازمان جاگذاری شود.

به طور کلی، رهبر نوآوری، مدیر ارشد نوآوری، مدیر ارشد استراتژی یا رهبر واحد تجاری، تیم خود را برای اطمینان از روند درست کارها و انجام آنها هدایت می‌کند.

هنگامی که ما روش خود را در Coplex توسعه دادیم، در تلاش برای یافتن یک راه حل فنی بودیم که به اندازه کافی انعطاف‌پذیر بوده و در عین حال اجازه مدیریت ایده‌ های تجاری را به ما دهد.

در نهایت خودمان یک روش ساختیم.

اکنون ما از این ابزار برای هدایت موتور اصلی کل فرآیند مدیریت ایده خود استفاده می‌کنیم و این روش به این دلیل کار می‌کند که استراتژی موثر نوآوری همیشه از بالا شروع می‌شود.

تمام تیم رهبری خود را از ابتدای فرآیند گرد هم آورید تا درباره اولویت‌ها صحبت کرده و ایده‌پردازی کنید.

از این طریق، چشم‌انداز مورد نظر خود را در این راه تصور کنید.

در اینجا سه ​​روش برای ارزیابی ایده‌ های تجاری نوآورانه و ایجاد چارچوبی برای تبدیل آنها به یک واقعیت استراتژیک آورده شده است:

۱ یک طرح نوآوری ایجاد کنید

قبل از شروع به جمع‌آوری ایده‌ های تجاری از تیم خود، ابتدا باید طرحی را ارائه دهید، مانند هشت ستون نوآوری گوگل، که ساختار کلی ابتکار عمل را تعریف کند.

این کمک می‌کند تا مشکلاتی که سازمان می‌خواهد به آنها رسیدگی کند، مشخص شوند.

یک طرح نوآوری از سه مولفه مشخص تشکیل شده است: بیانیه، تناقض و فرض.

بیانیه، بلندپروازی‌های شرکت شما را مشخص کرده و نشان می‌دهد که چرا به کاری که انجام می‌دهید اعتقاد دارید، چرا اکنون بهترین زمان برای انجام آن است و چه چیزی شما را بهترین فرد برای این کار نشان می‌دهد.

از اینجا، یک تناقض تهیه کنید که مشکلات، مدل‌های تجاری و فناوری‌های اصلی را که قصد ندارید به آنها بپردازید، مشخص کند.

چرا؟ چون حواس‌پرتی را برطرف کرده و تمرکز را بر اولویت‌ها حفظ می‌کند.

سرانجام، یک فرضیه ایجاد کنید که به شما دریچه روشنی برای چگونگی سرمایه گذاری در فضاهای مشکل دار، مدل‌های تجاری و فناوری‌هایی که برای ایجاد تغییر می‌خواهید مشاهده کنید، می‌دهد.

۲ مضامین نوآوری را تعریف کنید

هنگامی که یک طرح جامع ایجاد کردید، وقت آن است که مضامین مشکلاتی را که می‌خواهید حل کنید، شناسایی کنید.

این مرحله ضمن تعریف صریح نحوه عملکرد راه حل‌های شما، دسته‌بندی‌هایی را تعریف می‌کند که ایده‌ های تجاری نوآوری شما باید در آنها قرار بگیرند.

این شبیه همان روشی است که انجمن ملی مهندسان (NAE) با استفاده از آن چالش‌های زیادی را که باید در زمینه خود برطرف کنند، مشخص می‌کند.

NAE در گزارش خود در مورد چالش‌های بزرگ مهندسی، مضامین (به عنوان مثال، شادی، پایداری، سلامتی و امنیت) را به عنوان مناطقی که برای نوآوری مناسب و دارای فرصت‌های فراوان هستند، تعریف می‌کند.

دلیل اصلی اتخاذ این رویکرد چیست؟

به شما این امکان را می‌دهد که روش‌های بالقوه نوآوری فراتر از آنچه سازمان قبلاً تصور کرده بود را در نظر بگیرید و اهداف خود را با در نظر گرفتن این پارامترها تعیین کنید.

۳ معیارهای اندازه گیری نقشه را به یک روش برگردانید

هنگامی که مضامین نوآوری خود را تعریف کردید، وقت آن است که معیارهایی را برای سنجش موفقیت خود استفاده کنید.

شرکت طراحی جهانی IDEO هدف خود را تعیین کمیت نوآوری با بررسی پویایی تیم داخلی مشتریان خود و همچنین سایر شرکت‌های متمرکز بر نوآوری قرار داده است. این شرکت شش حوزه مهم در نوآوری را شناسایی کرد و سپس نظرسنجی خود با عنوان «تفاوت خلاق» را برای سازمان‌های بزرگ‌تر ارسال کرد تا درک کند که اعضای تیم هنگام نوآوری چگونه عمل می‌کنند.

پس از اتمام نظرسنجی، IDEO نتایج را با معیارهای نوآوری ملموس و توصیه‌هایی در مورد نحوه پیگیری و برآورده کردن آنها در جهت پیشرفت ارسال کرد.

همانطور که تعریف می‌کنید چگونه نوآوری را اندازه گرفته و روش منحصر به فرد خود را ایجاد می‌کنید، به خاطر داشته باشید که محدود به معیارهای سنتی نیستید.

هنگام تصمیم‌گیری، خلاق و نوآور باشید!

اندازه‌گیری همه چیز از تأثیر اجتماعی و ارزش اقتصادی گرفته تا مقیاس سازمانی و کشف بازار جدید امکان‌پذیر است.

روند پیگیری ایده‌ های تجاری نوآورانه به چیزهای دیگری بیش از یک جلسه طوفان فکری سریع یا انتخاب یک ایده جذاب از لیست نیاز دارد.

با ایجاد یک فلسفه و ساختار اساسی حاکم بر اولویت‌بندی ایده‌هایی که از طریق یک سازمان جریان می‌یابند، می‌توانید بر نتایج برنامه نوآوری خود کنترل داشته باشید به جای اینکه نتایج را به شانس بسپارید.

منبع: entrepreneur.com

irankata

زمان عضویت نویسنده: 19 اسفند, 1400

پاسخ شما به دیدگاه